Een bedrijfslogo is de basis van je merk

Een sterke beeld- of woordmerk vanuit de juiste strategie

Je bedrijfslogo is een uithangbord. Een baken wat voor je doelgroep van verre zichtbaar moet zijn. Een sterk logo vertelt het verhaal van je merk zelfs zonder woorden. Het moet jouw klanten vertrouwen geven en herkenbaar zijn.

Een bedrijfslogo ontwerpen is zoveel meer dan alleen een leuk vormpje. Het is een vorm wat ontstaan is uit een strategie en merkpositionering. We zorgen ervoor dat jouw missie en visie aansluit bij de doelen van jouw bedrijf. Elk logo dat wij ontwikkelen heeft zijn eigen betekenis.

Alvorens wij starten met een nieuwe merkidentiteit hebben wij informatie van jullie nodig. Véél informatie. En die vinden we samen in onze merksessie.

Een onderdeel van je identiteit

Veel ondernemers denken dat alleen een nieuw logo je verder helpt. Brand Matters ontwikkelt alleen merkidentiteiten. Want bij een bedrijfslogo horen ook de juiste kleuren, fotografie en aanvullende visuele elementen. Dit verwerken wij altijd in een stylescape die we samen met met het logo presenteren. Het vormt de basis van je nieuwe merk.

 

Een logo wat past bij je branding
Brand Matters maakt logo’s die aansluiten bij het verhaal wat jouw merk vertelt. Wil je een merk met meer allure? Of juist meer eigenheid? Wij zorgen er tijdens de hele branding van je merk voor dat je nieuwe bedrijfslogo past als een jas.

Om erachter te komen wat jouw verhaal is, houden we eerst een merksessie. Het is belangrijk om goed te kijken naar je eigen merk. Hoe is het ontstaan? Wie zijn jullie concurrenten? Wat is je USP (Unique Selling Point)? Dat krijgen we samen boven tafel.

Ik wil ook een goed logo

[case]

Het nieuwe bedrijfslogo voor TEVU

“We zijn gegroeid en ons bedrijf heeft een vernieuwde huisstijl nodig”. Theo van Vulpen vroeg ons mee te denken in een nieuwe uitstraling voor zijn groeiende bedrijf. TEVU is de klantvriendelijkste aanbieder voor vrachtwagenonderdelen. Waar hij vroeger alle klanten persoonlijk zag, bezit hij nu een grote webshop. Maar de persoonlijke en klantvriendelijke aandacht moet behouden blijven. Het logo is eenvoudig maar krachtig, en bevat het stuur van de chauffeur én een lach wat perfect aansluit bij hun merkidentiteit.

 

De stappen die we hebben doorgelopen

  1. Strategische merksessie
  2. Nieuwe merkidentiteit ontwikkelen
  3. Nieuw ontwerp aktiekrant, e-mail nieuwsbrieven en briefpapier
  4. Deel overdragen aan interne vormgever
  5. Spiegelen, inspireren en meedenken in nieuwe campagnes en basiselementen voor huisstijl

 

“We zijn blij met ons krachtige logo wat ons altijd toelacht”
Theo van Vulpen // TEVU

Ik wil een gratis kennismakingsgesprek

Duurzaam merk en relatie

Opleveren en klaar? Niet voor ons. Wij blijven betrokken bij de merken die wij bouwen, want een merk is nooit af. Wij groeien met je mee en blijven je adviseren en ondersteunen. Wil je volledig ontzorgd worden? Of hou je liever de touwtjes zelf in handen? Jij bepaalt.

 

“Met ruim 30 jaar ervaring in strategie, design en communicatie staan wij met een compact en betrokken team klaar om waarde toe te voegen aan je merk.”

Neem contact op