Branding maakt jouw merk sterker

Een merk is veel meer dan een logo

Laat de branding voor je bedrijf te wensen over? Spreek je niet de juiste doelgroep aan? Wil je je merk sterker in de markt zetten? Brand Matters is de partner voor het vinden van jouw positionering en merkstrategie.

Branding is iemands onderbuikgevoel over jouw product, dienst of bedrijf. Het is wat mensen over je zeggen als je niet in de kamer bent. Je zou denken dat je daar weinig invloed op hebt, maar niets is minder waar.

Je branding komt voort uit je merkstrategie en positionering. Wat wil je als bedrijf bereiken? En waar in de markt wil je je merk positioneren? Claim jouw unieke plek en vertel deze op de juiste manier aan de buitenwereld!

Ik wil hulp bij mijn branding

Het gaat om de kleinste details

Alles wat je als merk doet kun je branding noemen. Van hoe je logo, huisstijl of website eruitziet, tot je meest gebruikte emoticon op social media. Het is belangrijk dat werkelijk álles klopt. Dit maakt je merk herkenbaar en consequent. En alleen zó claim jij je unieke plek in de markt.

 

Brand Matters adviseert en vraagt net zo lang door tot wij jouw positionering helder hebben. Jouw unieke plek, ambities én je doelgroep. Wij komen samen tot de kern van jouw merk tijdens onze strategische merksessie. Daarna adviseren en ondersteunen we je bij de juiste online en offline communicatieuitingen, zetten hier de juiste mensen voor in en voeren het tot in de puntjes uit.

 

Ik wil ook een sterker merk

[case]

De nieuwe branding voor Fruitify Experts

“Samen met mijn team wil ik werken aan een nieuwe naam voor ons bedrijf”. Dat was de hulpvraag van Leander van Bellen van HDG Services. De naam van de organisatie vertelde heel erg weinig over de kwaliteit en service die het bedrijf levert in fruitcontrole. Een prachtige respectvolle organisatie die snakte naar een juiste branding.

 

We hebben de klant meegenomen aan de hand. We hebben eerst gekeken naar de juiste positionering en doelgroepen van de organisatie middels onze strategiesessie. Daarna hebben we met het gehele team toegewerkt naar een nieuwe naam met onze naamsessie. Dit bracht een enorme groepsdynamiek op gang die verbondenheid in het team gaf. Daarna hebben we alle informatie omgezet in een verfrissende bedrijfsidentiteit.

 

De stappen die we hebben doorlopen

  1. Strategische merksessie met het management
  2. Nieuwe naamsessie met het gehele team
  3. Nieuwe bedrijfsidentiteit ontwikkelen
  4. Campagne introduceren nieuwe identiteit
  5. Overdracht verzorgen aan opmaakbureau
  6. Spiegelen, inspireren en doorontwikkelen

 

“Door Brand Matters hebben we nu een stevige positie in de markt”
Leander van Bellen // Fruitify Experts

Bekijk de case van Fruitify Experts

Duurzaam merk en relatie

Opleveren en klaar? Niet voor ons. Wij blijven betrokken bij de merken die wij bouwen, want een merk is nooit af. Wij groeien met je mee en blijven je adviseren en ondersteunen. Wil je volledig ontzorgd worden? Of hou je liever de touwtjes zelf in handen? Jij bepaalt.

 

“Met ruim 30 jaar ervaring in strategie, design en communicatie staan wij met een compact en betrokken team klaar om waarde toe te voegen aan je merk.”

Neem contact op

10 tips voor een sterker merk

Zo wordt jouw merk onweerstaanbaar

Wil je aan je merk werken, maar kom je er niet goed uit? Download onze “10 tips voor een sterker merk”. Hierin geven we je gratis advies over wat belangrijk is bij het opzetten of onderhouden van je merk.