Het Patronaat

De plek die creatief samenwerken stimuleert

Terug naar overzicht

Het Patronaat

De vraag

Koen Oosterwaal kenden we al een tijdje. We zaten vanaf het eerste uur bij hem aan tafel om mee te denken over Het Patronaat: de nieuwe creative community space in Bergen op Zoom. Koen vroeg ons een passende uitstraling te maken voor zijn droom, die langzaam maar zeker werkelijkheid wordt!

Het Patronaat brengt creatieven uit de regio samen door een inspirerende werkplek te creëren, daarnaast is het een broedplaats voor creativiteit en samenwerking. Gevestigd in een historisch pand met een rijk verleden. In september 2021 opent het Patronaat haar deuren. De plekken in het Patronaat zullen dan zo goed als gevuld moeten zijn, maar hoe zorgt het Patronaat ervoor dat de creatieve ondernemers bereikt worden?

Help mij ook bij mijn merk
string(20)

Het proces

Strategie

Het Patronaat is een nieuw concept, wat anders is dan een werkplek. Het Patronaat is een ‘third space’; een plek die het midden houdt tussen wonen en werken. Als je er binnenloopt, voelt het als thuis. Je wordt omringt door energie en alles is mogelijk. Dit is bovendien de gedachte achter het Patronaat. De strategische merksessie zorgde voor deze heldere inzichten. Voor Brand Matters de taak om dit door te vertalen naar een uitstraling en middelen. Met als doel: meer zichtbaarheid en naamsbekendheid. Dit om de ondernemers in de regio te bereiken die zich in Het Patronaat willen vestigen. 

 

Ontwerp

Bij het ontwerp is er gekozen om een karakteristiek element van Het Patronaat terug te laten komen, namelijk de ronde ruit boven de ingang. Daarnaast heeft het een zakelijke en professionele uitstraling, maar de sfeer speelt hierin ook een grote rol. Het roept het gevoel van thuis op door warme kleuren te gebruiken. Brand Matters realiseerde onder andere de website, huisstijl, informatieve brochure en kaarten naar de buurtbewoners.

 

Bekijk alle cases

“Mijn idee hoefde ik maar één keer te vertellen en Brand Matters begrijpt gelijk wat ik bedoel; daar ligt voor mij de meerwaarde.”

Koen Oosterwaal
Het Patronaat

Het resultaat

Resultaat

De gedachte achter het Patronaat is goed doorvertaald naar de uitstraling. Zo sluiten alle communicatie uitingen aan bij het verhaal wat het Patronaat wilt vertellen. De positionering van het Patronaat staat nu met beide benen op de grond. Het Patronaat wordt werkelijkheid. Het wordt een plek waar creatieve ondernemers zich thuis gaan voelen. Maar eerst nog even afbouwen.. 

Projectteam

Ronald de Crom

#merkstrategie #ontwerp #advisering

Luc Melissant

#webdeveloper #lyfter