DCD:
Enabling product launches

Terug naar overzicht

Sfeer en beleving voor DCD

DCD, gevestigd in Duiven en Eindhoven, is een bijzonder bedrijf. Ze zijn dé partner in product- en apparatuurontwikkeling. Ze ontwikkelen mechanische en mechatronische oplossingen voor diverse soorten producten en machines. Het bedrijf ademt techniek en innovatie. Voor DCD is het doel om hun klanten te adviseren en begeleiden in het naar de markt brengen van nieuwe producten. Ze ontzorgen hun klant vanaf het eerste productidee tot en met het opleveren van prototypes of nulseries van een product. Door hun hooginnovatieve technische oplossingen en focus op customer intimacy zijn zij inmiddels vaste partner voor bedrijven als o.a. Philips en ASML.

DCD kwam bij Brand Matters met de vraag om de nieuwe identiteit van het bedrijf om te vormen naar een passende en aantrekkelijke brand identity. Doordat de focus van DCD altijd op hun klanten lag zijn ze zichzelf in de loop der tijd wat uit het oog verloren. Daar is de afgelopen jaren verandering in gekomen. De wens en noodzaak om nieuwe klanten en medewerkers aan te trekken werd groot. Daarbij ontstond het besef dat hiervoor een nieuwe impuls voor hun uitstraling en identiteit nodig zou zijn. En die impuls hebben wij hen met onze aanpak en resultaat gegeven.

 

DCD: Let’s build your brand

string(22)

De aanpak

Voor DCD heeft Brand Matters in totaal vier maatwerk-sessies ontwikkeld. De eerste twee waren gericht op het grondig leren kennen van het bedrijf en haar waarden en merkidentiteit. Hierin hebben we de purpose, missie en visie tegen het licht gehouden. We bekeken de bedrijfsdoelen en de (gewenste) positionering.

De laatste twee sessie zijn gebruikt om meer te leren over de klanten en medewerkers van het bedrijf. Hierin hebben we een heldere omschrijving van de doelgroepen gemaakt met bijbehorende persona’s.

 

Op basis van al deze informatie is er een unieke stijl ontwikkeld die past bij DCD, die past in de huidige tijd, maar die eerbied heeft voor wat er was. Een stijl die zowel klanten als potentiële medewerkers zal aanspreken. Het logo van DCD heeft ook een opfrisbeurt gekregen, maar is de oorsprong nog zeer duidelijk aanwezig.

 

In nauwe samenwerking met het team van DCD zijn er stappen gezet in de ontwikkeling van de nieuwe stijl. In goed overleg, in alle stadia van het proces.

string(11)

Het resultaat

Brand Matters heeft voor DCD een nieuwe brand identity ontwikkeld, waarmee ze zich met trots presenteren. De middelen die tot heden zijn vormgegeven variëren van een uniek visitekaartje tot een beursstand waar de DCD uitstraling van af spat.

Het team van Brand Matters heeft met hun creatieve inbreng en door hun pro-actieve meedenkende houding enorm bijgedragen aan onze nieuwe positionering.
Daarnaast zijn het prettige mensen om mee samen te werken die gepassioneerd met hun vak bezig zijn.

Ton Dreves
DCD