De vraag
Fysio Balink, Huijsmans & Hagenaars in Etten-Leur had al 40 jaar een grote schare aan trouwe cliënten. Maar de naam was onhandig, omdat die plakt aan de partners van de maatschap. De uitstraling was gedateerd en de website verouderd, terwijl de praktijk juist vernieuwend bezig was. Er was dus behoefte aan een nieuwe naam, een nieuwe merkpropositie en opgefriste communicatiekanalen.

Het resultaat
Na een strategische merksessie wisten we precies waar de kracht van de praktijk in zat en dus wat te behouden en wat te vernieuwen. Onder de nieuwe naam Fizzio tuigden we een fris merkverhaal op, waarmee we de uitstraling van de praktijk verjongden. Die identiteit vertaalden we naar een nieuwe website met meer functionaliteiten en up-to-date drukwerk.
Bekijk alle cases
“De combinatie van maatwerk en professionaliteit met een persoonlijke touch is dé reden dat wij Brand Matters als partner hebben gekozen”
Bas Hagenaars
Fizzio
De aanpak
Strategie
De enthousiaste strategische merksessie met de drie maten van Fysio Balink, Huijmans en Hagenaars leverde nieuwe inzichten op over de identiteit. Kernbegrippen als divers, vertrouwd, duidelijk en betrokken gaven een goede houvast voor de nieuwe positionering.
Ontwerp
De ontwerpfase was een zoektocht naar verfrissing en een duidelijk, kleurrijk merkbeeld. Vanuit een creatief moodboard stelden we stijlen, kleuren en fotografie voor in een presentatie die bij de fysiotherapeuten meteen de juiste snaar raakte.
Resultaat
Een compleet nieuwe, frisse website, het hele huisstijlpakket compleet met gevelbelettering, posters, een aansprekende mailing voor heel Etten-Leur en een kaart voor alle samenwerkingspartners. Daarmee zette Fizzio zichzelf meteen stevig neer.

Projectteam
Ronald de Crom
#strategie #concept #identiteit
#ontwerp #illustratie
Marthy Mourits
#strategie #ontwerp #projectcoördinatie
Yvonne Mourits
#strategie #projectcoördinatie
Luc Melissant
#developer #lyfter
Gijs Proost
#fotografie
Marnix-H. Simonis
#copywriting