Inpa parket & interieur

Werken met
een hart van hout

Terug naar overzicht

De vraag

Toeval bestaat niet. Wij liepen voor een nieuwe vloer binnen bij INPA, de woonwinkel in Bergen op Zoom. En daar waren ze net op zoek naar een bureau om te helpen met meer naamsbekendheid in de regio. Stephan hielp aan ons aan een mooie nieuwe vloer en wij gingen aan de slag met de positionering van het grote internationale bedrijf dat schuilgaat achter de kleine gevel.

string(42)

Het resultaat

Na een strategische merksessie werd duidelijk hoe we de verschillende facetten van INPA een gezicht moesten geven: de woonwinkel, de fabrikant en de groothandel. Het hart van hout waarmee INPA werkt, werd de verbinding daartussen. Toen de nieuwe positionering zijn beslag kreeg in allerlei middelen en materialen, zag Stephan dat direct terug in zijn omzet. Missie geslaagd!

Bekijk alle cases

Brand Matters luistert heel goed. Ze weten ons verhaal keer op keer weer op de juiste manier naar buiten te brengen.

Stephan van Son
Inpa parket & interieur

De aanpak

Strategie
De strategische sessie bij INPA gaf ons zicht op hoe groot het bedrijf achter de kleine gevel was. En hoe we de woonwinkel, de fabriek en de groothandel met een nieuwe merkstrategie beter konden positioneren. Zodat er een betere basis lag voor de gewenste groei.

 

Ontwerp
We kozen voor een restyling van het logo en een scherper visueel onderscheid tussen de woonwinkel, de fabriek en de groothandel. Met frisse kleurstellingen, sprekende fotografie, passende gevelbelettering en een splinternieuw magazine gaven we het familiebedrijf een ander gezicht.

 

Resultaat
Met de nieuwe positionering is INPA inmiddels beter bekend in de regio Bergen op Zoom. De magazines hebben veel nieuwe klanten aangetrokken. Brand Matters blijft betrokken bij de verdere groei van het bedrijf en denkt mee hoe INPA nog meer nieuwe klanten kan trekken en binden.

Bekijk onze visie

Projectteam

Yvonne Mourits

#strategie #concept #projectcoƶrdinatie

Marthy Mourits

#strategie #ontwerp

Gijs Proost

#fotografie

Dennis van Loenhout

#copywriting