Stichting Ravelijnlezing

Lokaal event,
nationale allure

Terug naar overzicht

De vraag

De Ravelijnlezing is een kennis- en netwerkevent dat jaarlijks plaatsvindt in Bergen op Zoom. Het event wil een verbindende factor zijn tussen bedrijfsleven, onderwijs en overheid in de Vlaams-Nederlandse Deltaregio.

In 2018 werd dit event voor de tiende keer georganiseerd. Het stichtingsbestuur vroeg zich af hoe ze dit lustrum extra glans en vooral meer zichtbaarheid kon geven.

string(14)

Het resultaat

Brand Matters bedacht samen met het bestuur het jaarthema ‘The Future of Food’ en gaf die leidraad een opvallende visuele identiteit. Op de uitnodiging, de website en op stickers, vlaggen en banieren bij Theater De Maagd sprongen direct de futuristische fantasie-voedingsmiddelen in het oog. Een mengvorm tussen aardbei en paprika en tussen kropsla en ei bijvoorbeeld. Zo kwam het thema lokaal én nationaal tot leven. Het jaar daarop zijn we op dezelfde basis doorgegaan voor het thema ‘Water, strategische verbinder van de delta’.

Bekijk meer cases

“Brand Matters maakt van onze visie een beeldend verhaal, om zo de uitstraling bij de thema's te laten aansluiten. Dit geeft de events de allure die we voor ogen hebben.”

Rob Snepvangers
Stichting Ravelijnlezing

De aanpak

Strategie

In een brainstormsessie met het bestuur van de Stichting Ravelijnlezing liepen we alle opties langs voor de promotie van het evenement. Uit alle creatieve ideeën pikten we de invallen die het meest naadloos aansloten bij het thema van de lustrumlezing: The Future of Food.

 

Ontwerp

In goed overleg maakten we een keuze voor de meest effectieve mix van online en offline middelen, uiteenlopend van websitebanners en advertenties op LinkedIn tot enorme spandoeken om de foyer van Theater De Maagd passend aan te kleden.

 

Resultaat

Het resultaat was een samenhangende en opvallende zichtbaarheid. Online en offline. Lokaal en nationaal. Op de middag zelf dompelden we bezoekers bij het betreden van het theater onder in het thema. De stichting ontving er veel lovende reacties over.

Lees meer over onze visie

Het team

Ronald de Crom

#strategie #concept #ontwerp #projectcoördinatie

Michiel van Eekeren

#belettering