Meer zichtbaarheid voor Het Stedelijk

Stedelijk
is het antwoord!

Terug naar overzicht

DE VRAAG

Het Stedelijk Gymnasium Breda klopt regelmatig bij ons aan met een uitdagend vraagstuk. Zo ook dit jaar. Ieder jaar vinden er open dagen plaats op het middelbaar onderwijs. Voor alle basisschoolleerlingen is het van belang om een passende school te vinden waar zij thuis horen. Er is veel keuze in middelbare scholen in Breda, dus het is belangrijk om boven je concullega’s uit te springen. Hoe gaat het Stedelijk Gymnasium zich van haar beste kant laten zien?

De hoofdvraag: “Hoe presenteer je het gymnasium in het drukke middelbare schoollandschap van Breda? Hoe geef je hen een sterker eigen gezicht, zonder de hele huisstijl op de schop te gooien?”

HET PROCES

Strategie

We zijn begonnen met een brainstormsessie. Hierin heeft Brand Matters Creatives, samen met de PR-commissie van het Stedelijk Gymnasium, vrij gedacht over dé oplossing. Een belangrijk inzicht wat hierin naar voren kwam, was dat er behoefte is aan een gewaagder karakter. Weg met de (valse) bescheidenheid! Het Stedelijk wil zichzelf duidelijker laten zien! Diverse ideeën kwamen naar voren. Er werd nagedacht over wat er nu interessant is voor basisschoolleerlingen en wat hen zal aanspreken over de campagne.

 

Brand Matters Creatives bedacht een campagne waarbij het Stedelijk Gymnasium haar kleurrijkste kant laat zien… met een beetje lef. We laten de kracht van het stedelijk zien door de lezer diverse vragen te stellen. Het antwoord? Dat is altijd ‘Stedelijk’. Hiermee geven we het Stedelijk een kleurrijk en divers gezicht, en laten we zien dat er maar één antwoord is op de vraag: “Welke school zal ik kiezen”? “Stedelijk”.

BMC-Bureaupresentatie kaft

Geïnteresseerd? Download onze bureaupresentatie

Is het tijd om serieus te investeren in je merk en spreekt ons werk je aan? Download dan onze bureaupresentatie en kijk wat wij voor andere bedrijven hebben mogen doen.

Ontwerp

Vanuit de brainstormsessie is Brand Matters Creatives aan de slag gegaan met het ontwerpen van schetsen. De huisstijl zal niet veranderen, maar de campagne wordt een kleurrijke verzameling van frisse, sprekende kleuren, die de diversiteit op het Stedelijk benadrukt.  Hierdoor zal de campagne van het Stedelijk een sterk herkenbaar uiterlijk krijgen. “Het Stedelijk”…dit moet meteen opkomen in het brein van de doelgroep.

 

Middelen

Hoe maak je een opvallende campagne? Knallende kleuren en diverse middelen? Say no more! Posters, rolbanners, webbanners en meer werden ontwikkeld waarin de klassieke traditie van de school is verpakt in een modern jasje.

Quote time!

"De samenwerking was erg prettig. Er wordt heel goed gekeken naar de wensen. Creatief, persoonlijk, goed bereikbaar en enthousiast."

Marita Dierckxsens
Stedelijk Gymnasium

HET RESULTAAT

Resultaat

Of de campagne een succes zal zijn weten we pas over een tijdje. Dan kunnen de leerlingen zich namelijk weer inschrijven voor hun nieuwe school. Wat we wel weten, is dat het fijn is om samen te werken met het Stedelijk Gymnasium. Dankzij hun vermogen om creatief mee te denken en open te staan voor onze adviezen, komen hier altijd passende en pakkende resultaten uit. Mensen met passie voor hun werk, daar houden wij van.

Campagne? Kom maar door!

Projectteam

Ronald de Crom

#strategie #concept #identiteit
#ontwerp #illustratie

Niels Heijboer

#ontwerp #graphicdesign #vormgeving