Stedelijk Gymnasium

Terug naar overzicht

Stedelijk is het antwoord!

DE VRAAG

De kinderen van nu zijn de toekomst voor later, toch? Herkenbaar voor de ouders onder ons: je kind zit niet op zijn plek. Dit kan aan de mede-leerlingen liggen, de algehele sfeer of het schoolniveau. Ze willen heel graag naar het gymnasium, terwijl dat net iets te moeilijk voor ze is. Hierdoor functioneren ze minder goed op school. De reden: kinderen zijn niet voldoende geïnformeerd over de school waar ze naartoe willen. Heeft jouw school 1 niveau? Geen mix van mavo/havo of een ander niveau? Dan moet het kind meteen van school af, naar een andere school. Kinderen zijn geen nomaden. Ze hebben de juiste voorzieningen nodig op een passende school. Hierbij hoort de juiste keuze maken.

Het Stedelijk Gymnasium in Breda, een trouwe klant van ons, kampt met dit probleem: vele leerlingen schrijven zich in, maar stromen vervolgens weer uit omdat dit niet de juiste plek voor hen is. Goed oriënteren voordat je je inschrijft bij een school, is dus van belang. De naam zegt het al, het is een Gymnasium. Zit het kind niet op zijn plek? Dan moet hij helaas van deze school af. Hierom is het Stedelijk Gymnasium naar ons gekomen met de vraag of wij leerlingen kunnen werven, die op deze school hun plekje kunnen vinden.

Hiervoor heeft Brand Matters Creatives een campagne bedacht waarbij het Stedelijk Gymnasium duidelijk naar voren komt, in de spotlight staat en beter kan concurreren…met een beetje lef. De leerlingen zelf een keuze laten maken of ze wel of dit geschikt zijn voor de school. Twijfel je over naar welke school je moet gaan? Stedelijk heeft het antwoord.

NULL

HET PROCES

Strategie

De hersenen kraken! We zijn begonnen met een brainstormsessie. Hierin heeft Brand Matters Creatives, samen met de PR-commissie van het Stedelijk Gymnasium, vrij gedacht over dé oplossing. Diverse ideeën kwamen naar voren. Er werd bijvoorbeeld nagedacht over wat er nu interessant is van kinderen rond de leeftijd van 11 jaar en er werd  gesproken over het imago van de school. Wat past bij het Stedelijk Gymnasium en wat heeft het deze school precies nodig? Eureka! Een campagne.

 

Ontwerp

Vanuit de brainstormsessie is Brand Matters Creatives aan de slag gegaan met het ontwerpen van schetsen. Uit de sessie kwam naar voren dat de huisstijl niet verandert zal worden, maar de campagne middelen zullen wel met opvallende kleuren naar voren komen zodat het Stedelijk Gymnasium op de voorgrond zal treden. “Het Stedelijk”…dit moet geankerd worden in het brein van de doelgroep.

 

Middelen

Hoe maak je een opvallende campagne? Knallende kleuren en diverse middelen? Say no more! Flyers, posters, rolbanners, webbanners en meer werden ontwikkeld waarin de klassieke traditie van de school verpakt is in een modern jasje. Aanschouw hieronder het resultaat!

Quote time!

Review

PR-commissie
Stedelijk Gymnasium

HET RESULTAAT

Resultaat

Of de campagne een succes is geweest? Dat weten we pas in 2022. Dan kunnen de leerlingen zich namelijk weer inschrijven voor hun nieuwe school. Wat we wel weten, is dat het onwijs gaaf is om samen te werken met het Stedelijk Gymnasium. Dankzij hun vermogen om mee te denken en adviezen aan te nemen, kwamen hier altijd leuke trajecten uit. Daar houden wij van, gedreven ondernemers!

 

Blijf ons volgen op onze socials om in 2022 het resultaat van de campagne te zien. Kun je niet zolang wachten? Laat Brand Matters Creatives ondertussen een awesome campagne voor jou ontwikkelen om de tijd te doden!

Campagne? Kom maar door!

Projectteam

Ronald de Crom

#strategie #concept #identiteit
#ontwerp #illustratie

Niels Heijboer

#ontwerp #graphicdesign #vormgeving