De vraag
Of we een nieuw logo konden maken, vroeg de familie Koevoets. De familie runt een ambachtelijke timmerfabriek in Oudenbosch: een stabiele speler in de bouwwereld. Samen ontdekten we dat niet alleen het logo, maar de hele uitstraling beter aan moest sluiten bij de hedendaagse doelgroep. Tijd om het merk te vertimmeren dus!

Het resultaat
Naast het logo bouwde Brand Matters een kloppend verhaal in fotografie, tekst, kleur en typografie rond robuust Brabants vakwerk. Dit verhaal en deze vorm voerden we door in alle middelen: van website tot gevelbelettering en van briefpapier tot social media posts. Met deze solide basis kan Koevoets verder timmeren aan een mooie toekomst.
Bekijk alle cases
"Het was veel meer dan een nieuw logo, onze gehele uitstraling is gegroeid."
José Koevoets
Timmerbedrijf Koevoets
"Onze website is moderner, hierdoor worden we beter gevonden."
José Koevoets
Timmerbedrijf Koevoets
De aanpak
Strategie
In de fabriek hielden we een strategische sessie met de eigenaren van het familiebedrijf. Er schoof een tekstschrijver uit ons netwerk aan om meteen in krachtige woorden tot de kern van Koevoets te komen. Zo ontstond het verhaal.
Ontwerp
‘Robuust Brabants vakwerk, van Antwerpen tot Amsterdam!’ werd het duidelijke uitgangspunt. Die pay-off vertaalden we door in vorm. We vingen het verhaal van Koevoets in een nieuw logo en fotografie die robuuste kwaliteit en eerlijk vakmanschap ademt.
Resultaat
De huisstijl voerden we duidelijk en eenduidig overal in door. Van een compleet nieuwe website tot autobelettering en van de e-mailhandtekening tot de salesmappen. Met de vaste vakmensen uit ons netwerk stond er in no time een sterk merk.

Projectteam
Yvonne Mourits
#strategie #ontwerp #identiteit
#ontwerp #projectcoördinatie
Gijs Proost
#fotografie
Priscilla de Putter
#copywriting
Tom van der Horst
#developer

Download onze bureaupresentatie
Is het tijd om serieus te investeren in je merk en spreekt ons werk je aan? Download dan onze bureaupresentatie en kijk wat wij voor andere bedrijven hebben mogen doen.