Timmerbedrijf Koevoets

Robuust brabants vakwerk

Terug naar overzicht

De vraag

Of we een nieuw logo konden maken, vroeg de familie Koevoets. De familie runt een ambachtelijke  timmerfabriek in Oudenbosch: een stabiele speler in de bouwwereld. Samen ontdekten we dat niet alleen het logo, maar de hele uitstraling beter aan moest sluiten bij de hedendaagse doelgroep. Tijd om het merk te vertimmeren dus!

string(27)

Het resultaat

Naast het logo bouwde Brand Matters een kloppend verhaal in fotografie, tekst, kleur en typografie rond robuust Brabants vakwerk. Dit verhaal en deze vorm voerden we door in alle middelen: van website tot gevelbelettering en van briefpapier tot social media posts. Met deze solide basis kan Koevoets verder timmeren aan een mooie toekomst.

Bekijk alle cases

"Het was veel meer dan een nieuw logo, onze gehele uitstraling is gegroeid."

José Koevoets
Timmerbedrijf Koevoets

"Onze website is moderner, hierdoor worden we beter gevonden."

José Koevoets
Timmerbedrijf Koevoets

De aanpak

Strategie
In de fabriek hielden we een strategische sessie met de eigenaren van het familiebedrijf. Er schoof een tekstschrijver uit ons netwerk aan om meteen in krachtige woorden tot de kern van Koevoets te komen. Zo ontstond het verhaal.

 

Ontwerp
‘Robuust Brabants vakwerk, van Antwerpen tot Amsterdam!’ werd het duidelijke uitgangspunt. Die pay-off vertaalden we door in vorm. We vingen het verhaal van Koevoets in een nieuw logo en fotografie die robuuste kwaliteit en eerlijk vakmanschap ademt.

 

Resultaat
Het basisontwerp voerden we duidelijk en eenduidig overal in door. Van een compleet nieuwe website tot autobelettering en van de e-mailhandtekening tot de salesmappen. Met de vaste vakmensen uit ons netwerk stond er in no time een sterk merk.

Lees meer over onze visie

Projectteam

Yvonne Mourits

#strategie #ontwerp #identiteit
#ontwerp #projectcoördinatie

Gijs Proost

#fotografie

Priscilla de Putter

#copywriting

Tom van der Horst

#developer