Vertrouwd investeren in cryptotechniek

Capital
made simple

Terug naar overzicht

De vraag

Hoe kunnen wij ons financieel product het beste in de markt zetten? Dat is de vraag die deze ondernemers zichzelf stelden. Al ruim 13 jaar houden zij zich bezig met de ontwikkelingen in de financiële markten en met name de cryptotechniek. In de loop der jaren hebben ze daar enorme kennis over opgedaan. Hoewel het voor veel mensen nog een ietwat spannende onderneming is, achtten zij de tijd rijp om hun product onder de naam “Beleg Gegarandeerd” te lanceren.

Beleg Gegarandeerd biedt klanten een spaarrekening met 9% gegarandeerd rendement. Geen zorgen of stress of je geld veilig is en of je winst aan het maken bent op je investering. Je kunt in realtime je kapitaal zien groeien! Heb je je geld nodig? Dan neem je het weer op, simpel.

You are in control!

Deze gepassioneerde ondernemers willen investeren in cryptotechniek toegankelijk maken, al geldt er wel minimale toetredingsdrempel. Op deze manier kunnen zij hun rendement omzetten naar tijd, vrijheid en/of rust. Het mooiste hiervan is dat je geen kennis hoeft te hebben van cryptotechniek! Sit back, relax & watch your money grow.

Brand Matters Creatives heeft zich vastgebeten in de case van Beleg Gegarandeerd en samen met hen de strategie bepaald om verder te groeien. Om het vertrouwen van de doelgroep te kunnen krijgen is het belangrijk om Beleg Gegarandeerd zich te laten onderscheiden van de concurrentie. Dat betekent het ontwikkelen van een betrouwbare uitstraling, maar wel met een tikkeltje brutaliteit. Gepaard met een nieuwe visie en een nieuwe naam voor Beleg Gegarandeerd. Van een (nieuwe) naam, naar een complete huisstijl… daar gaan we voor! Your Brand Matters.

string(6)
BMC-Bureaupresentatie kaft

Geïnteresseerd? Download onze bureaupresentatie

Is het tijd om serieus te investeren in je merk en spreekt ons werk je aan? Download dan onze bureaupresentatie en kijk wat wij voor andere bedrijven hebben mogen doen.

HET PROCES

Strategie

Brand Matters heeft Uprise begeleid en geadviseerd bij het ontwikkelen van zowel een pakkende naam als een unieke brand identity. Hoe hebben we dit gedaan?

In dit traject hebben we de volgende fases doorlopen:

  1. Merksessie
  2. Naamsessie
  3. Moodboard
  4. Ontwikkeling brand identity en presentatie
  5. Aanleveren media aan Lyfter

 

Merksessie

Tijdens de merksessie komen we tot de kern van de onderneming. We komen erachter wie ze zijn, wat ze doen, waar ze voor staan en wat hun waarden zijn. Daarbij kijken we goed naar de doelgroep die ze met hun product willen bereiken. Uit deze sessie komt een merkstatement waarin hun gewenste positionering tot uiting komt.

 

Naamsessie

Een unieke naam verzinnen voor een onderneming is niet zo simpel als het lijkt. Ook in dit geval is er behoefte aan een pakkende, maar rebelse naam die het gevoel moet geven dat de klant de touwtjes in handen heeft. Daarbij willen deze ondernemers zich afzetten tegen de gevestigde financiële orde. Tijdens een interactieve naamsessie zijn wij dieper ingegaan op de waarden van de onderneming. Wat zijn ze? Wie zijn ze? Waar staan ze voor? Wat willen ze uitstralen? Vervolgens was het associëren geblazen! Het resultaat: Uprise – Capital made simple

Moodboard

Een moodboard is een visuele vertaling van wat er uit de sessies is gekomen. Dankzij de inspirerende sessies hebben we een gevoel gekregen bij de onderneming en hun doelgroep. In het moodboard onderzoeken we fonts, kleuren, symbolen, fotografie en illustraties.

 

Ontwikkeling brand identity en presentatie

De volgende stap in het proces is om het definitieve logo en de huisstijl te realiseren. Het merk vroeg om een opvallende kleurencombinatie van oranje, zwart en wit. Dit hebben we gepresenteerd met diverse mock-ups en achtergronden. Zo geven we de klant een helder beeld over hoe hun brand identity er in diverse middelen en vormen uitziet.

 

Watch your capital grow…letterlijk

Onze partner Lyfter is aan de slag gegaan met het bouwen van een website voor Uprise. Hier kunnen klanten van Uprise op inloggen en realtime hun kapitaal zien groeien. Want ook daar is behoefte aan. Zo kun je je kapitaal checken, geld inleggen en opnemen, waar je ook bent!

Ik wil ook begeleid worden!

string(12)

HET RESULTAAT

Resultaat

De brand identity is compleet! Van een nieuwe naam naar een logo, tot een merkverhaal dat staat als een huis. Uprise heeft een uitstraling die jong, modern, maar ook vertrouwd is. Over enige tijd gaat de website live. Dan is Uprise klaar om de financiële wereld op te schudden. Are you ready?

 

Om een merk sterk en succesvol te houden, moet je het blijven ontwikkelen. Een merk opzetten is één ding, maar dat wil niet zeggen dat je daarna achterover kan leunen en niks meer hoeft te doen. Een merk moet in ontwikkeling blijven om niet ingehaald te worden door opkomende trends en concurrenten. Dus, we zullen nauw in contact blijven met Uprise.

Make my capital grow!

Projectteam

Ronald de Crom

#strategie #concept #identiteit
#ontwerp #illustratie

Erik Verheijen

#webbouwer #applicatieontwikkelaar #Lyfter