Brand identity design
Meer dan een logo
Het wordt nog vaak gedacht: “Als ik maar een logo heb dan ben ik klaar”. Maar zo simpel is het niet.
Ja, het logo is een belangrijk herkenningspunt om met jouw merk je juiste doelgroep aan te spreken, maar het is verre van het enige. Je kunt een prachtig logo hebben, maar als je klantenservice permanent onbereikbaar is, zullen je klanten snel naar de concurrent gaan.
Je identiteit zit in alles
Sta je er weleens bij stil dat ieder contactmoment met een (potentiƫle) klant bijdraagt aan je merk identiteit (brand identity)? Dat gaat ver. Van hoe je communicatiemiddelen eruit zien, tot hoe je iemand aan de telefoon te woord staat. Al deze momenten vormen bij jouw klanten een beeld over je merk. Hoe dat beeld eruit ziet bepaal jij!

Brand identity... design?
We weten het. Het is wat verwarrend. Dus hierbij een korte uitleg:
Brand identity is de manier waarop je je organisatie profileert. Wat onderscheidt je van je concurrentie, oftewel; waar positioneer je je bedrijf, en wat maakt je uniek. Daarbij is je brand identity ook de belofte van je merk naar consumenten. Welke beleving bied je en sluit dat aan bij mijn doelgroep?
Brand identity design is een visuele vertaling van wat je brand identity inhoudt. Het zorgt ervoor dat de mensen die je wilt bereiken zich aangesproken voelen door de manier waarop je jouw merk presenteert.
Daar hoort een logo bij, en een huisstijl en zoals wij bij Brand Matters graag te werk gaan: een moodboard.

Brand identity design
Het brand identity design is de basis voor al je toekomstige communicatiemiddelen. Het is dus van grote waarde dat je hiermee de juiste snaar bij je doelgroep weet te raken. Onze vormgevers weten altijd een aansprekende vertaling te maken van woord naar beeld. Daar kun je op rekenen.
Ook een goed design?
Download onze bureaupresentatie
Is het tijd om serieus te investeren in je merk en spreekt ons werk je aan? Download dan onze bureaupresentatie en kijk wat wij voor andere bedrijven hebben mogen doen.