Herkenbaarheid voor jouw merk

Een huisstijl ontwerp wat staat als een huis

Je huisstijl is je visitekaartje. Het is dé manier om je merk aan de wereld te tonen. Dan wil je toch dat er over nagedacht is? Dan wil je toch dat het er professioneel en verzorgd uitziet? Brand Matters is hierin de persoonlijke partner die je zoekt.

 

We komen het nog wel eens tegen: logo’s en huisstijlen die zijn ontworpen door de goedwillende eigenaar van een bedrijf of organisatie. Hoewel dat op korte termijn kosten bespaart, lever je daarmee ook in op je uitstraling. Vaak worden er ontwerpkeuzes gemaakt ‘omdat zij het mooi vinden’, maar belangrijker is wat hun doelgroep ervan vindt.

 

Een goede huisstijl is niet gemaakt voor jou. Die wordt ontworpen met jouw doelgroep in gedachten. Wat trekt hen aan? Daar heb je als merk meer aan. Je huisstijl moet herkenbaar zijn voor je doelgroep en je merk consequent van zijn beste kant laten zien. Zij moeten je merk in één oogopslag kunnen herkennen tussen de vele duizenden andere merken die dagelijks om de aandacht vechten.

Ik wil ook een professionele huisstijl

Jaren ervaring

Brand Matters ontwerpt al jaren voor zeer diverse opdrachtgevers huisstijlen die helder, pakkend en overtuigend zijn. Om dat te kunnen doen moeten we een opdrachtgever en zijn doelgroep wel door-en-door kennen. Dat doen we door samen met jou naar de merkstrategie en positionering te kijken. Dat is de basis waarop alle communicatiemiddelen worden gebaseerd.

Ik wil ook een professionele huisstijl

Briefpapier? Website? Brochure?

Brand Matters zorgt voor een goede integratie van de huisstijl in alle gewenste communicatiemiddelen, van briefpapier tot website, van brochure tot social media. Altijd met jullie strategie, positionering en merkverhaal in het achterhoofd.

 

We zeggen het alvast maar. We zijn streng. Een huisstijl moet kloppen, op alles wat je naar buiten brengt. Je website, magazine, rolbanner, visitekaartje, briefpapier of socialbericht moet aansluiten op je stijl. No matter what. We beschermen jouw merk als een pitbull. Bij lancering, maar ook als je bedrijf weer 3 jaar verder is. Klopt het niet? Dan zullen we je zeker even bellen!

Ik wil ook een professionele huisstijl

[case]

De nieuwe branding voor
Sensory Lab

“Ik wil een stap maken, wil meer adviseren in plaats van behandelen.” Karen de Vriend kwam enige tijd geleden naar me toe om een volgende stap in haar carrière te maken. Ze is expert op het gebied van sensorische informatieverwerking en wilde meer dan alleen behandelen van kinderen. Ze wil naar buiten met haar kennis! Mensen voeden met deze informatie zodat er meer rust komt in gezinnen.

We hebben de klant meegenomen aan de hand. Eerst grote stappen terug. Wat is precies je missie / visie? Wat wil je vertellen? We hebben eerst gekeken naar de juiste positionering. Daarna hebben we een naam bedacht die pastte bij dit nieuwe merk. Daarna hebben we alle informatie omgezet in een professionele bedrijfsidentiteit.

 

Bekijk de Sensory Lab website

 

De stappen die we hebben doorgelopen

  1. Positionering bepalen
  2. Nieuwe naam bepalen
  3. Nieuwe bedrijfsidentiteit ontwikkelen
  4. Website, rolbanner, briefpapier, ontwerpen
  5. Fotoshoot begeleiden
  6. Spiegelen, inspireren en doorontwikkelen
  7. Continue merkcoaching tijdens traject

“Mijn nieuwe merkpositionering bracht me persoonlijke en zakelijke groei”
Karen de Vriend // Sensory Lab

Bekijk de case van Sensory Lab

"Alles moet kloppen, het briefpapier, de belettering, tot aan de juiste kleur kleding bij de fotoshoot"

Yvonne Mourits
Brand Matters Creatives

Duurzaam merk en relatie

Opleveren en klaar? Niet voor ons. Wij blijven betrokken bij de merken die wij bouwen, want een merk is nooit af. Wij groeien met je mee en blijven je adviseren en ondersteunen. Wil je volledig ontzorgd worden? Of hou je liever de touwtjes zelf in handen? Jij bepaalt.

 

“Met ruim 30 jaar ervaring in strategie, design en communicatie staan wij met een compact en betrokken team klaar om waarde toe te voegen aan je merk.”

Neem contact op