Je verhaal komt tot leven op papier

Versterk je merk met een pakkende folder of brochure

Het einde van drukwerk in zicht? Absoluut niet!

Zeker, we leven steeds meer in een digitale wereld, maar drukwerk is nog steeds een sterk middel om je merk te presenteren. Met een goede folder of brochure kun je mensen raken en enthousiasmeren voor jouw product of dienst. Je kunt je verhaal op een aantrekkelijke manier aan je publiek overbrengen.

Een folder of een brochure? Wat is het verschil?

De termen flyer, folder en brochure zorgen nog wel eens voor verwarring. En dat terwijl het verschil tussen een folder en een brochure vrij gemakkelijk uit te leggen is.

 

Flyer

Een flyer is een enkel vel, waarmee je jouw boodschap verspreidt. Dat kan een A4’tje zijn, maar kleiner (A5) kan ook. De bedrukking kan enkel- of dubbelzijdig zijn.

 

Folder

Het zit ‘m al in de (Engelse) naam: een folder is een gevouwen vel. Voorbeeld: een A3 vel levert met één vouw een folder van vier A4’tjes op. Dat betekent dat je meer ruimte hebt om je verhaal te vertellen.

 

Brochure

Als je écht wilt uitpakken, dan ga je voor een brochure. Alles wat meer is dan een folder (dus vier pagina’s) noemen we een brochure. Hierin kun je de ruimte nemen om je product of dienst met goede fotografie en tekst te laten zien.

Ik wil ook een pakkende brochure

[case]

Betrokkenheid vergroten voor Het Patronaat

Het Patronaat is dé werkplek voor creatieve ondernemers in de regio Bergen op Zoom. De voormalige noodkerk aan het Lourdesplein ondergaat momenteel een volledige metamorfose en wordt in september 2021 geopend. Voor Koen Oosterwaal, de drijvende kracht achter dit project, heeft Brand Matters een identiteit weggezet met een bijbehorende communicatiemiddelen. Dit omvat onder andere een website, bouwbord, brochures, beelden voor social media, en meer.

 

De samenwerking tussen online en offline

Om de betrokkenheid op de website van Het Patronaat te vergroten, en om geïnteresseerde huurders te informeren, heeft Brand Matters een verkoopbrochure samengesteld. Deze brochure kan worden gedownload via de website. Daarvoor moet wel een formulier worden ingevuld. Dit biedt Koen meer inzicht in het gebruik van de website.

 

De stappen die we hebben doorlopen

  1. Vernieuwing huisstijl
  2. Opzet website
  3. Ontwerp diverse communicatiemiddelen
  4. Aanvulling website met nieuwsbriefmodule
  5. Opzet en ontwerp verkoopbrochure

 

“De meerwaarde? In één keer begrepen worden.”
Koen Oosterwaal // Oprichter Het Patronaat

Online en offline communicatie: mooie synergie

Drukwerk is alive and kicking! Net als je online aanwezigheid (website, app of Google Ads campagne) is offline communicatie een middel wat je kunt inzetten. Extra krachtig wordt het als je ze SAMEN gebruikt. Bijvoorbeeld door een drukwerkcampagne in te zetten om je online campagne te versterken.

 

Het belangrijkste is dat je voor ogen houdt welk publiek je wenst te bereiken. Brand Matters denkt hierin graag met je mee. We adviseren je bij het uitzetten van je marketingstrategie en nemen ook de uitvoering graag op ons. Geen zin om zelf fotografen, tekstschrijvers en drukkers aan te sturen? Brand Matters regelt het.

Ik wil ook een brochure

En verder

We maken niet alleen folder en brochures. Brand Matters zorgt er in de basis voor dat jouw branding staat als een huis. Vanuit die stabiele basis werken wij aan alles wat jouw merkverhaal versterkt. Zowel online als offline. Of het nu een magazine, een poster, een brochure, een e-mailcampagne, een website is of iets anders is. We verdiepen ons in jou en je doelgroep en vertalen je vraag naar communicatiemiddelen die jou resultaat brengen.

Duurzaam merk en relatie

Opleveren en klaar? Niet voor ons. Wij blijven betrokken bij de merken die wij bouwen, want een merk is nooit af. Wij groeien met je mee en blijven je adviseren en ondersteunen. Wil je volledig ontzorgd worden? Of hou je liever de touwtjes zelf in handen? Jij bepaalt.

 

“Met ruim 30 jaar ervaring in strategie, design en communicatie staan wij met een compact en betrokken team klaar om waarde toe te voegen aan je merk.”

Neem contact op