Weet waar je merk voor staat

Merkstrategie voor een heldere positionering

Als ondernemer wil je dat je merk van waarde is met een merkstrategie. Met een doel, en dat doel moet helder zijn. Misschien wil je je klanten beter laten zien waar jouw merk voor staat? Een maatschappelijk probleem oplossen voor jongeren? Bijdragen aan een duurzame wereld? Of bijdragen aan groei van anderen? 

Maar hoe creëer je nu een merk van waarde?

Daar heb je een goede merkstrategie voor nodig. Als je weet wat je doel is, dan draagt dat bij aan een sterk en herkenbaar merk. Een merk wat blij je doelgroep blijft hangen. Een merk wat waarde toevoegt aan het dagelijks leven van jouw doelgroep.

Tijdens onze merksessie begeleiden we jou naar meer inzicht in je merk, en naar een passend en aansprekend merkverhaal. Brand Matters denkt graag met je mee.

Opvallen met een sterke merkstrategie

 

Je merkstrategie moet staan als een huis. Het is de route naar de positionering en de visuele uitstraling, of brand identity, van je merk. Je bepaalt hiermee alle keuzes die je maakt, en de middelen die je toepast. Of het nu gaat om campagnes, websites, social media of offline middelen. Alles staat in het teken van de waarde van jouw merk voor jouw klant.

Hoe bepalen we jouw merkstrategie? Dat achterhalen we tijdens onze merksessie.  We analyseren, identificeren en positioneren jouw merk. Zo komen we er achter wat jouw doel is en hoe we jouw doelgroep kunnen blijven boeien.

Ik wil ook een sterker merk

Maak het zichtbaar!

Als de merksessie achter de rug is en we de strategie scherp hebben staan zorgt Brand Matters voor de brand identity. We ontwerpen alles wat nodig is om jouw merk een eigen identiteit en krachtige uitstraling te geven. Dat start met hét uithangbord voor je merk: het logo. Daarna volgt alles wat nodig is om je merk in de markt te zetten. Van drukwerk tot social media en alles wat er tussen zit.

 

Samen naar een nieuwe brand identity?

Neem contact op

[case]

De nieuwe merkstrategie voor Denkfris

Maykel Karremans is de eigenaar van Denkfris. Een bedrijf dat zorgt voor prettige samenwerkingen in organisaties. Vol energie, betrokkenheid en creativiteit.
Maykel werkte al jaren op interim basis en wilde zijn werkwijze neerzetten als een product.

Brand Matters ondersteunde Maykel in het proces. Zijn traject bij ons liep parallel aan zijn coachingstraject en in één vloeiende lijn hielpen wij hem naar zijn doel: Een duidelijke positionering in de bouwwereld. De branche waar hij het komende jaar zijn focus op legt.

 

De stappen die we hebben doorgelopen:

  1. Strategie en positionering bepalen
  2. Stijlontwerp bepalen
  3. Afstemmen
  4. Website uitwerken
  5. Overige communicatieuitingen uitwerken
  6. Spiegelen & verbeteren

 

Brand Matters ontwikkelde mijn ideëen tot een merk met een gezicht!
Maykel Karremans // Denkfris

"Klaar voor een nieuwe weg? Wij begeleiden en adviseren je bij je nieuwe merkpositionering"

Yvonne Mourits
Merkstrateeg Brand Matters Creatives
Maak direct een afspraak

Duurzaam merk en relatie

Opleveren en klaar? Niet voor ons. Wij blijven betrokken bij de merken die wij bouwen, want een merk is nooit af. Wij groeien met je mee en blijven je adviseren en ondersteunen. Wil je volledig ontzorgd worden? Of hou je liever de touwtjes zelf in handen? Jij bepaalt.

 

“Met ruim 30 jaar ervaring in strategie, design en communicatie staan wij met een compact en betrokken team klaar om waarde toe te voegen aan je merk.”

Neem contact op
10 Tips Voor Een Sterker Merk

10 tips voor een sterker merk

Zo wordt jouw merk onweerstaanbaar

Wil je aan je merk werken, maar kom je er niet goed uit? Download onze “10 tips voor een sterker merk”. Hierin geven we je gratis advies over wat belangrijk is bij het opzetten of onderhouden van je merk.