Merkstrategie bepaalt je koers

De belangrijke eerste stap

Met een heldere merkstrategie zet je de koers naar een sterk, herkenbaar merk. Het maakt duidelijk waar jouw merk voor staat, wat je doet, en voor wie. Het zorgt ervoor dat jouw waarden in alle communicatie te voelen is. En dat is belangrijk om het juiste publiek aan te kunnen spreken. Het doel is om een positieve connectie in de hoofden en harten van je doelgroep te leggen naar jouw merk.

 

Voor Brand Matters is merkstrategie een integraal en onmisbaar onderdeel in de trajecten met onze klanten. Het levert jou en ons een waardevolle inkijk in het DNA van jouw organisatie op. Na het opzetten van de merkstrategie kennen wij je organisatie door-en-door. Daardoor biedt het een fantastisch fundament voor de volgende stap: het brand identity design.

Wat doen we in een strategietraject?

In een aantal inspirerende merksessies gaan we op zoek naar antwoorden op vele vragen over jouw merk, bedrijf of organisatie. Dit biedt verrassende inzichten die je bewust, en onbewust meeneemt in de (op)bouw van je merk.

Hieronder leggen we kort uit wat we zoal doen:

Merkstrategie

Als ondernemer wil je dat je merk van waarde is met een merkstrategie. Met een doel, en dat doel moet helder zijn. Misschien wil je je klanten beter laten zien waar jouw merk voor staat?

Meer informatie

Purpose, missie, visie

Waarom doe je wat je doet? Wat is het bestaansrecht van je onderneming? Wat is je lange-termijn doel en hoe ga je dat bereiken? In deze fase gaan we diep op deze en andere vragen in.

Meer informatie

Merkpersoonlijkheid

Hoe komt jouw merk over op je publiek? Wat wil je uitstralen? Wat is je gewenste look en feel, of je tone of voice? Met de antwoorden op deze vragen identificeer en definieer je de merkpersoonlijkheid. Het legt de basis voor alle toekomstige communicatie en ontwerpen.

Meer informatie

Research

Je kent je purpose, merkpersoonlijkheid en doelgroep. Maar klopt jouw beeld van jouw merk eigenlijk wel? Resoneert het imago wat je wilt oproepen bij je klanten? In de research fase onderzoeken we deze, en andere gaps.

Meer informatie

Branding Bedrijf

Branding is weten wie je als organisatie bent, dat vertellen en laten ervaren. Een sterke branding fungeert als draagvlak voor je marketing. Zo kan jij jezelf altijd van de beste kant laten zien aan jouw doelgroep.

Meer informatie

Positionering

Jouw merk heeft een unieke positie in de markt, toch? Nou... eerlijk gezegd zijn er honderden bedrijven die exact hetzelfde doen als jij. Tenzij je een grote multinational bent met een enorm budget, kun je niet zomaar je concurrenten van de troon stoten. Wat je wel kunt doen is jouw merk een eigen unieke positionering geven.

Meer informatie

Merknaam bedenken

Namen bedenken is altijd lastig. Dat geldt voor alles. Maar zeker voor je merk is het een belangrijke factor. Een goede merknaam kan je kansen op succes behoorlijk vergroten.

Meer informatie
Brand Matters Bureaupresentatie team

Download onze bureaupresentatie

Is het tijd om serieus te investeren in je merk en spreekt ons werk je aan? Download dan onze bureaupresentatie en kijk wat wij voor andere bedrijven hebben mogen doen.