Een unieke positionering voor je bedrijf

Heeft jouw merk zijn plek in de markt al veroverd?

Jouw merk heeft een unieke positie in de markt, toch? Nou… eerlijk gezegd zijn er honderden bedrijven die exact hetzelfde doen als jij. Tenzij je een grote multinational bent met een enorm budget, kun je niet zomaar je concurrenten van de troon stoten. Wat je wel kunt doen is jouw merk een eigen unieke positionering geven.

Het positioneren van je merk of organisatie is een onderdeel van je merkstrategie. In de strategie bepalen we alles wat je als merk moet doen om jouw doelgroep te bereiken. Brand Matters adviseert en ondersteunt je graag bij dit proces. Samen kijken we naar waar jouw kracht en eigenheid ligt en creëren we jouw unieke plekje op de markt. Niemand die jouw merk daar nog weg krijgt.

Meerwaarde door merkpositionering

Positionering is een middel om te bepalen hoe je je concurrentie een stap voor blijft. Het is een onderdeel van het totale branding-traject. Welke middelen zijn nodig om die positionering te bereiken? Daarbij is het onder andere belangrijk om te weten wie je concurrenten zijn en wat zij doen, en wat je imago is.

 

Maar minstens zo belangrijk is het om vanuit je eigen kracht te werken. Daarom gaan we tijdens een diepgaande merksessie op zoek naar de eigenschappen die jouw merk uniek maken en waar de waarden van je merk liggen. Daarmee hebben we de juiste informatie om een passende visuele identiteit te kunnen ontwikkelen. Zo bouwen we samen aan jouw brand.

Ik wil ook een sterker merk

[case]

De nieuwe positionering voor Denkfris

Maykel Karremans is de eigenaar van Denkfris. Een bedrijf dat zorgt voor prettige samenwerkingen in organisaties. Vol energie, betrokkenheid en creativiteit.
Maykel werkte al jaren op interim basis en wilde zijn werkwijze neerzetten als een product.

Brand Matters ondersteunde Maykel in het proces. Zijn traject bij ons liep parallel aan zijn coachingstraject en in één vloeiende lijn hielpen wij hem naar zijn doel: Een duidelijke positionering in de bouwwereld. De branche waar hij het komende jaar zijn focus op legt.

 

De stappen die we hebben doorgelopen:

  1. Strategie en positionering bepalen
  2. Stijlontwerp bepalen
  3. Afstemmen
  4. Website uitwerken
  5. Overige communicatieuitingen uitwerken
  6. Spiegelen & verbeteren

 

Brand Matters ontwikkelde mijn ideëen tot een merk met een gezicht!
Maykel Karremans // Denkfris

Bekijk de case van Denkfris
NULL

Wat is je doel?

Als ondernemer wil je dat je merk van waarde is voor je doelgroep. Misschien wil je je klanten beter laten zien waar jouw merk voor staat. Een maatschappelijk probleem oplossen voor jongeren. Je klanten helpen bij hun communicatie met hun doelgroep. Of bijdragen aan een duurzame wereld door recycling.

 

Dat achterhalen we tijdens onze merksessie.  We analyseren, identificeren en positioneren jouw merk. Zo komen we er achter wat jouw doelen zijn.

Neem contact op

Duurzaam merk en relatie

Opleveren en klaar? Niet voor ons. Wij blijven betrokken bij de merken die wij bouwen, want een merk is nooit af. Wij groeien met je mee en blijven je adviseren en ondersteunen. Wil je volledig ontzorgd worden? Of hou je liever de touwtjes zelf in handen? Jij bepaalt.

 

“Met ruim 30 jaar ervaring in strategie, design en communicatie staan wij met een compact en betrokken team klaar om waarde toe te voegen aan je merk.”

Neem contact op